Sprawy - karta usług - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Sprawy - karta usług

Wydział: Komunikacja i Transport
Grupa tematyczna: Rejestracja Pojazdów

Wymiana dowodu rejestracyjnego / tablic rejestracyjnych [KT-11]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Art. 73 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym(Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 - tekst jednolity) oraz rozporządzenia wykonawcze.

  • 3. Wymagane dokumenty

    • wypełniony wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego / tablic rejestracyjnych,
    • dowód rejestracyjny,
    • karta pojazdu, o ile była wydana,
    • tablice rejestracyjne w przypadku wymiany tablic rejestracyjnych,
    • dowód wniesienia opłat,
    • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w przypadku braku aktualnych badań w dowodzie rejestracyjnym bądź w przypadku zmiany danych technicznych pojazdu,
    • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych właściciela lub zmianę adresy zamieszkania, o ile takie zmiany nastąpiły.
    • upoważnienie większej części współwłaścicieli jeżeli pojazd stanowi przedmiot współwłasności, lub oświadczenie że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
       

    Ponadto należy okazać:

    W chwili rejestracji należy przedstawić tablice rejestracyjne pojazdu.

    Ponadto należy okazać:

    - ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,

    - dowód osobisty,

    - dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: wyciąg z KRS, pełnomocnictwa.

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    • 54,00 zł - dowód rejestracyjny,
    • 18,50 zł - pozwolenie czasowe,
    • 12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych,
    • 18,50 zł - nalepka kontrolna,
    • 75,00 zł - karta pojazdu, ·  
    • 80,00 z - tablice rejestracyjne na samochód - 2 szt.,
    • 40,00 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę - 1 szt.,
    • 40,00 zł - tablice rejestracyjne na motocykl, ciągnik rolniczy - 1 szt.,
    • 30,00 zł - tablice rejestracyjne na motorower - 1 szt.,
    • 1000,00 zł - tablice indywidualne - 2 szt.,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie pozwolenia czasowego,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie nalepki kontrolnej,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie karty pojazdu.
    • 17,00 zł – Dodatkowa opłata w przypadku działania przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną.
  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni

  • 6. Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.

    Odwołania należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

  • 7. Uwagi

    W dniu złożenia podania, dokonana zostaje czasowa rejestracja pojazdu i wydawane są pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice rejestracyjne.  

    Do miesiąca czasu PWPW S.A. w Warszawie wyprodukuje dowód rejestracyjny i dostarczy dokument do urzędu. Etap realizacji można sprawdzić na stronie urzędu lub w serwisie www.pwpw.pl.  

    Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego należy:

    - zwrócić pozwolenie czasowe,

    - okazać ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,

    - okazać dowód osobisty.

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Komunikacji i Transportu

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek MALECZEK - Dyrektor
    Piotr CEBULA – Z-ca Dyrektora

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Barbara RDZAWSKA – Kierownik Referatu ds. Rejestracji Pojazdów
    2. Artur ANDRUSZEWSKI – Specjalista
    3. Halina ANIOŁ – Inspektor
    4. Małgorzata BERDYCHOWSKA – Inspektor
    5. Agnieszka FIUT – Specjalista
    6. Halina GUCWA – Inspektor
    7. Dominika JĘDRUSIK – Samodzielny Referent
    8. Aneta KIEŁBASA– Referent
    9. Lidia OGORZAŁEK – Podinspektor
    10. Cecylia POTONIEC – Podinspektor
    11. Beata RAKOWSKA– Specjalista
    12. Jadwiga RÓJ – Inspektor
    13. Barbara SOBOŃ – Specjalista
    14. Przemysław STELMACH – Podinspektor
    15. Stanisława ZIAJA – Inspektor
    16. Renata NAJDUCH – Młodszy Referent

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2019-02-12 | 13:13