Sprawy - karta usług - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Sprawy - karta usług

Wydział: Komunikacja i Transport
Grupa tematyczna: Rejestracja Pojazdów

Wtórniki dokumentów/ znaków / naklejek / tablic rejestracyjnych [KT-12]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Art. 73 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 - tekst jednolity z późn. zm.)

  • 3. Wymagane dokumenty:

    - wypełniony wniosek o wydanie wtórników, dowód wniesienia opłat oraz odpowiednio dla przypadków:

    1. utrata dowodu rejestracyjnego:
      • karta pojazdu, o ile była wydana,
      • tablice rejestracyjne,
      • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w przypadku braku aktualnych badań,
    2. utrata pozwolenia czasowego:
      •   karta pojazdu, o ile była wydana,
    3. zniszczenie znaków legalizacyjnych:
      • karta pojazdu, o ile była wydana,
      • dowód rejestracyjny pojazdu,
      • tablice rejestracyjne,
      • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w przypadku braku aktualnych badań,
    4. zniszczenie nalepki kontrolnej:
      • dowód rejestracyjny pojazdu,
      • karta pojazdu, o ile była wydana
    5. utrata karty pojazdu:
      • dowód rejestracyjny pojazdu,
      • tablice rejestracyjne,
      • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w przypadku braku aktualnych badań,
    6. utrata tablic rejestracyjnych pojazdu:
      • dowód rejestracyjny pojazdu,
      • karta pojazdu, o ile była wydana,
      • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w przypadku braku aktualnych badań.

    W chwili złożenia podania i odbioru dokumentów/tablic należy przedstawić:

    - ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,

    - dowód osobisty,

    - dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: wyciąg z KRS, pełnomocnictwa.

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi:

    • 54,00 zł - dowód rejestracyjny,
    • 18,50 zł - pozwolenie czasowe,
    • 12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych,
    • 18,50 zł - nalepka kontrolna,
    • 75,00 zł - karta pojazdu,
    • 80,00 z - tablice rejestracyjne na samochód - 2 szt.,
    • 40,00 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę - 1 szt.,
    • 40,00 zł - tablice rejestracyjne na motocykl, ciągnik rolniczy - 1 szt.,
    • 30,00 zł - tablice rejestracyjne na motorower - 1 szt.,
    • 1000,00 zł - tablice indywidualne - 2 szt.,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie pozwolenia czasowego,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie nalepki kontrolnej,
    • 0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie karty pojazdu.
  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni

  • 6. Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.

    Odwołania należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

  • 7. Uwagi

    W dniu złożenia podania w przypadkach: utraty karty pojazdu lub dowodu rejestracyjnego wydawane jest pozwolenie czasowe.

    Dla podań o wydanie wtórników tablic rejestracyjnych złożonych i przyjętych w Wydziale Komunikacji i Transportu  przed godziną 12:00, odbiór wtórników tablic rejestracyjnych będzie możliwy w kolejnym dniu roboczym do godz. 15:00.

    Do miesiąca czasu PWPW S.A. w Warszawie wyprodukuje dowód rejestracyjny, kartę pojazdu i dostarczy dokumenty do urzędu. Etap realizacji można sprawdzić na stronie urzędu lub w serwisie www.pwpw.pl.

    Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego należy:

    - zwrócić pozwolenie czasowe,

    - okazać ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,

    - okazać dowód osobisty.

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Komunikacji i Transportu

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Tomasz Czerniec

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Piotr CEBULA – Kierownik Referatu ds. Rejestracji Pojazdów
    2. Artur ANDRUSZEWSKI – Specjalista
    3. Halina ANIOŁ – Inspektor
    4. Małgorzata BERDYCHOWSKA – Inspektor
    5. Agnieszka FIUT – Samodzielny Referent
    6. Halina GUCWA – Inspektor
    7. Dominika JĘDRUSIK – Referent
    8. Aneta KIEŁBASA– Referent
    9. Lidia OGORZAŁEK – Specjalista
    10. Cecylia POTONIEC – Podinspektor
    11. Beata RAKOWSKA– Samodzielny Referent
    12. Barbara RDZAWSKA – Inspektor
    13. Jadwiga RÓJ – Podinspektor
    14. Barbara SOBOŃ – Specjalista
    15. Przemysław STELMACH – Podinspektor
    16. Stanisława ZIAJA – Inspektor

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2017-05-04 | 13:16