Sprawy - karta usług - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Sprawy - karta usług

Wydział: Komunikacja i Transport
Grupa tematyczna: Rejestracja Pojazdów

Wyrejestrowanie pojazdu [KT-14]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Art. 79 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 - tekst jednolity z późn. zm.)

  • 3. Wymagane dokumenty:

    - wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu, dowód wniesienia opłat oraz odpowiednio w przypadkach:

    1. demontażu pojazdu (kasacji):
    • zaświadczenie przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub równoważny dokument wydany w innym państwie,
    • oryginał dowodu własności pojazdu, o ile nastąpiła zmiana własności pojazdu,
    • dowód rejestracyjny,
    • karta pojazdu, o ile była wydana,
    1. kradzieży pojazdu:
    • zaświadczenie Policji o zgłoszeniu faktu kradzieży bądź stosowne postanowienia dotyczące prowadzonego postępowania,
    • oryginał dowodu własności pojazdu, o ile nastąpiła zmiana własności pojazdu,
    • dowód rejestracyjny, o ile nie został utracony,
    • karta pojazdu, o ile była wydana,
    • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną
    1. wywozu pojazdu z kraju:
    •  zaświadczenie o zarejestrowaniu pojazdu za granicą lub dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę,
    • oświadczenie,
    • dowód rejestracyjny, o ile nie został przekazany nabywcy,
    • karta pojazdu, o ile była wydana i o ile nie została przekazana nabywcy,
    1. trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu:
    • zaświadczenie o utracie posiadania pojazdu (np. w wyniku pożaru, klęski żywiołowej, itp.),
    • dokument potwierdzający uiszczenie opłaty na rzecz gminy z tytułu ochrony środowiska,
    • dowód rejestracyjny,
    • karta pojazdu, o ile była wydana.

    W chwili wniesienia podania należy złożyć dotychczasowe tablice rejestracyjne pojazdu, o ile nie nastąpiła ich utrata lub przekazanie.

    Ponadto należy przedstawić:

    - ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,

    - dowód osobisty,

    - dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: wyciąg z KRS, pełnomocnictwa.

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

       10,00 zł – za wydanie decyzji

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni

  • 6. Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.

    Odwołania należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

  • 7. Uwagi

    Po złożeniu podania, usługa realizowana jest niezwłocznie.

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Komunikacji i Transportu

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Tomasz Czerniec

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Jacek MALECZEK – Kierownik Referatu ds. Rejestracji Pojazdów
    2. Artur ANDRUSZEWSKI – Specjalista
    3. Halina ANIOŁ – Inspektor
    4. Małgorzata BERDYCHOWSKA – Inspektor
    5. Piotr CEBULA – Inspektor
    6. Agnieszka FIUT – Samodzielny Referent
    7. Halina GUCWA – Inspektor
    8. Dominika JĘDRUSIK – Referent
    9. Aneta KIEŁBASA– Referent
    10. Lidia OGORZAŁEK – Specjalista
    11. Cecylia POTONIEC – Podinspektor
    12. Beata RAKOWSKA– Samodzielny Referent
    13. Barbara RDZAWSKA – Inspektor
    14. Jadwiga RÓJ – Podinspektor
    15. Barbara SOBOŃ – Specjalista
    16. Przemysław STELMACH – Podinspektor
    17. Stanisława ZIAJA – Inspektor

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2017-03-23 | 10:12