Powiatowy Rzecznik Konsumentów - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Samodzielne stanowisko: Janusz BIENIEK

Kompetencje i zadania:
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy o nazwie Powiatowy Rzecznik Konsumentów należy:

  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  5. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów, w tym o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone,
  6. występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
  7. bieżące przekazywanie delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków wynikających z realizacji zadań,
  8. sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumenta, wymagających podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej,
  9. zawiadamianie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w przypadku podejrzenia naruszenia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów,
  10. prowadzenie edukacji konsumenckiej,
  11. przedkładanie Staroście do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności oraz przekazywanie go  Delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Krakowie.
  12. Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Samodzielnego Stanowiska Pracy o nazwie Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

 


 

 


 

redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-04-15 | 15:12
data ostatniej modyfikacji: 2017-03-06 | 13:10