Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Wydział Edukacji, Kultury i Sportu

Dyrektor Wydziału: Artur ROLA
Zastępca Dyrektora Wydziału: Bożena MYNAREK

Kompetencje i zadania:
Do podstawowych zadań wydziału należy:

  1. W zakresie edukacji:
    1. kształtowania sieci i profili kształcenia w publicznych szkołach ponadgimnazjalnych,
    2. prowadzenie spraw z zakresu zakładania, przekształcania i likwidowania powiatowych jednostek oświatowych,
    3. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
    4. prowadzenie nadzoru w zakresie działalności finansowej i administracyjnej powiatowych jednostek oświatowych,
    5. zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek,
    6. współdziałanie z Kuratorium Oświaty w zakresie zadań określonych w ustawie o systemie oświaty,
    7. współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach zastrzeżonych do konsultacji,
    8. prowadzenie procedur związanych z mianowaniem nauczycieli,
    9. nadawanie tytułu zawodowego nauczyciela mianowanego,
    10. kierowanie dzieci i młodzieży do nauczania specjalnego zgodnie z orzeczeniami,
    11. kierowanie nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych lub młodzieżowych ośrodków socjoterapii zgodnie z postanowieniem Sądu,
    12. koordynowanie współpracy międzynarodowej szkół, organizowanie konferencji, seminariów, spotkań i szkoleń o tematyce pedagogicznej i prawa oświatowego,
    13. prowadzenie spraw związanych z powierzaniem przez Zarząd stanowisk kierowniczych w oświacie,
    14. ocena pracy dyrektorów powiatowych jednostek oświatowych,
    15. opiniowanie kandydatów powoływanych na stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach,
    16. opracowanie zasad wynagradzania nauczycieli zgodnie z ustawowym obowiązkiem nałożonym na organ prowadzący,
    17. prowadzenie spraw osobowych dyrektorów powiatowych jednostek oświatowych,
    18. nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez powiat,
    19. nadzorowanie Sytemu Informacji Oświatowej w jednostkach,
    20. przygotowanie i analiza danych statystycznych z zakresu oświaty,
    21. prowadzenie spraw z zakresu finansowania powiatowych jednostek oświatowych,
    22. współpraca z powiatowymi jednostkami oświatowymi w zakresie planowania i realizacji budżetu,
    23. opracowywanie zbiorczego projektu budżetu w zakresie oświaty i wychowania, kultury  i sztuki, kultury fizycznej i sportu,
    24. opracowanie układu wykonawczego budżetu dla obsługiwanych działów,
    25. sporządzanie okresowych pisemnych informacji z realizacji budżetu po stronie dochodów i wydatków,
    26. opracowywanie „harmonogramu realizacji dochodów i wydatków” oraz wprowadzanie zachodzących zmian,
    27. przygotowywanie wniosków w sprawie zmian w dochodach i wydatkach budżetowych,
    28. naliczanie należnej dotacji dla szkół niepublicznych i przygotowywanie wniosków o przekazanie środków,
    29. przygotowywanie wniosków dotyczących przekazywania środków finansowych szkołom i placówkom oświatowym,
    30. nadzór nad realizacją dochodów i wydatków budżetowych w obsługiwanych działach.
    31. analiza wynagrodzeń nauczycieli w związku z art. 30 Karty Nauczyciela,
    32. analiza sprawozdań z kontroli zarządczej podległych jednostek.
  2. W zakresie kultury:
    1. dbałość o dziedzictwo kulturowe regionu,
    2. pomoc samorządom gminnym z terenu powiatu w realizacji zadań z zakresu polityki kulturalnej,
    3. realizacja przedsięwzięć dot. zlecania zadań z zakresu kultury i ochrony dóbr kultury,
    4. współdziałanie w realizacji zadań z zakresu kultury z Małopolskim Ośrodkiem Kultury , instytucjami upowszechniania kultury z terenu powiatu oraz stowarzyszeniami społeczno-kulturalnymi,
    5. koordynacja imprez o zasięgu regionalnym i powiatowym,
    6. opracowywanie materiałów dotyczących projektowania i realizacji budżetu Powiatu w zakresie kultury,
    7. prowadzenie ewidencji zespołów amatorskiego ruchu artystycznego, twórców i działaczy kultury, instytucji upowszechniania kultury, zabytków,
    8. podejmowanie działań zmierzających do promocji kultury regionalnej w Polsce i za granicą,
    9. dbałość o ochronę zabytków,
    10. wspieranie prac konserwatorskich i restauratorskich obiektów zabytkowych,
    11. ewidencja społecznych opiekunów zabytków,
    12. koordynacja działalności Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury w Starym Sączu.
  3. W zakresie sportu:
    1. prowadzenie całości spraw związanych z ewidencją Uczniowskich Klubów Sportowych (analiza dokumentów ewidencyjnych, wydawanie decyzji, prowadzenie rejestru Uczniowskich Klubów Sportowych),
    2. nadzór nad działalnością stowarzyszeń sportowych działających na terenie powiatu,
    3. opracowywanie materiałów dotyczących projektowania i realizacji budżetu Powiatu w zakresie kultury fizycznej i sportu
    4. koordynacja działalności Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Piwnicznej- Zdroju,
    5. organizacja i nadzór nad powiatowymi eliminacjami sportu szkolnego,
    6. współpraca z powiatowymi stowarzyszeniami sportowymi w zakresie organizacji powiatowych imprez sportowych,
    7. koordynacja programów rozwoju najpopularniejszych dyscyplin sportowych na terenie.
  4.  Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału.

 

 

redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2008-04-15 | 15:09
data ostatniej modyfikacji: 2017-03-07 | 11:59