Kierownik Zespołu: Beata NOWAK
Kompetencje i zadania:
Do podstawowych zadań zespołu należy:
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania, przebiegu, rozwiązania stosunków pracy Pracowników Starostwa oraz – w zakresie powierzonym Zespołowi – dyrektorów powiatowych jednostek organizacyjnych i Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
- opracowywanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego w Nowym Sączu i Sądeckiego Urzędu Pracy w Nowym Sączu w sprawie organizowania staży oraz okresowego zatrudnienia osób bezrobotnych,
- tworzenie i ciągłe aktualizowanie baz danych (w tym elektronicznej bazy danych) o pracownikach Starostwa, osobach zatrudnianych na podstawie umów cywilnoprawnych oraz stażystach,
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących rent i emerytur,
- ustalanie prawa pracowników Starostwa oraz dyrektorów powiatowych jednostek organizacyjnych do dodatków za wieloletnią pracę oraz do nagród jubileuszowych,
- sporządzenia sprawozdań statystycznych oraz informacji dla Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Nowym Sączu,
- opracowywanie (nowelizowanie istniejących) regulaminów naboru, służby przygotowawczej, wynagradzania pracowników Starostwa oraz – w zakresie powierzonym zespołowi – dyrektorów powiatowych jednostek organizacyjnych, ocen okresowych, nagród rocznych dla dyrektorów Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala im. Dr J. Dietla w Krynicy- Zdroju, Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Sądeckiego Pogotowia Ratunkowego w Nowym Sączu, oraz innych wymaganych przepisami, dotyczącymi spraw prowadzonych w Zespole ds. Osobowych,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych Starosty, Zarządu i Rady w sprawach należących do zakresu działania Zespołu ds. Osobowych,
- przygotowywanie i realizacja procedury naboru na stanowiska urzędnicze zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych,
- we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych przygotowywanie dokumentacji służby przygotowawczej dla pracowników podlegających obowiązkowi odbycia tej służby,
- we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych opracowywanie dokumentacji ocen okresowych pracowników Starostwa,
- monitorowanie okresowych ocen pracowniczych,
- współpraca ze służbą BHP w zakresie szkoleń bhp oraz kierowania na badania wstępne i okresowe,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem i rozliczaniem czasu pracy Pracowników Starostwa oraz – w zakresie powierzonym Zespołowi – dyrektorów powiatowych jednostek organizacyjnych,
- obsługa systemu elektronicznej rejestracji czasu pracy,
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i dyrektorów powiatowych jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę lub Zarząd – zapewnienie kompletności dokumentacji przechowywanej w aktach osobowych – z wyjątkiem spraw przekazanych do właściwości innych komórek organizacyjnych,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu oraz prowadzenie stosownych rejestrów,
- realizacja obowiązków wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu w zakresie zgłaszania osób do ubezpieczeń z wykorzystaniem programu Płatnik,
- planowanie wydatków na wynagrodzenia pracowników Starostwa,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
- prowadzenie zakładowej działalności socjalnej, wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu socjalnym,
- planowanie i rozliczanie Zakładowego Funduszu Socjalnego,
- prowadzenie spraw z zakresu wystawiania poleceń wyjazdów służbowych krajowych i zagranicznych pracowników Starostwa i Rady,
- inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami zespołu.